|
2005-09-18 - 15:41:18 1.3 - 1.5 autor: kapitan /99.b.jawnet.pl (Gość)witam, czy wie ktos moze co nalezy wymienic w silniku 1.3 zeby zrobic z niego 1.5???? wiem ze bloki sa takie same. 2005-09-18 - 23:57:46 odp.: 1.3 - 1.5 autor: horbi /axq20.neoplus.adsl.tpnet.pl (Gość) to se neda !!!!! bloki są rozne !!!! Co prawda średnica tulei jest taka sama jednak silnik 1500 rozni się od 1300 wykorbieniem wału . Korbowody mają taką samą długość więc żeby się \'\'zmieściły\'\' w bloku musi on być wyzszy ( jakieś 3 cmm , więc i pasek rozrządu jest dłuzszy ) Jeśli chcesz mięć silnik 1500cmm (dlaczego tylko 1500cmm ????? większe też pasują !!!!!! może by tak coś na wtrysku ???? ) to musisz mieć blok oraz głowice z tego modelu. Głowica od 1500 ma większe kanały dolotowe oraz wylotowe. No i gaznik też jest nieco inny.(podłonczając go bedziesz musiał przerobić jedną kostke )Gaznik z 1,3 nie bedzie pasował do kolektora 1,5 ) Sprzegło bedzie pasowało jesli załozysz je razem z kołem zamachowym Skrzynia z 1300 bez problemu pasuje do 1500.(wyjmując połoski ze skrzyni radził bym sposcić najpierw olej - mi się wylał ) Pompa paliwa ,wody,oleju , aparat zapłonowy, rozrusznik takze pasują. Cosik mi się wydaje ,żę powinienneś założyć jednak większą chłodnice . Bym zapomniał ,, łapy silnika takze się roznią .Trzeba mieć te z modelu 1.5 pasują i do bloku i do budy Gdybyś zakładał 1600 cmm ( mono wtrysk) lub większy wtedy trzeba mieć instalacje elektryczną wraz z kompem . 2005-09-19 - 12:15:13 odp.: 1.3 - 1.5 autor: /250.246.jawnet.pl (Gość)dzieki, pytam zeby wogole zobaczyc czy jest sens, silnik 1.3 to mam wsadzony w trabanta wogole. 60 koni to i tak duzo na trampka ale zawsze mozna wiecej :)
a gdyby zalozyc tez wal korbowy z 1.5 tez ?? gdzies czytalem czy slyszalem ze bloki sa takie same wlasnie?? ale teraz to juz nie iwem
|
|