pieprzu (Eks-klubowicz) Posiadam dwa nissany cherry
1) Model N-10 1982. 1.3.GL. 3 drzwiowy(czerwony). i 2) Model N-12 1983 1.3.GL 5 drzwiowy (Srebrny metalik) dodano: 2003-07-27 | Wybity przegub na drążku kierunkowym przy kole | Po półtora roku użytkowania miałem pierwszy problem, wybił się przegub na drążku kierunkowym przy kole, na szrocie nic nie było i w sklepach też, we Wrocławiu podjęli się go ściągnąć dla mnie ale po usłyszeniu ceny sam zrezygnowałem.
Znalazłem więc wyjście awaryjne, założyłem po obydwóch stronach przeguby od Skody Faworyt, musiałem tylko przegwintować gwint na skok 1.25 a w miejsce gniazda uformowałem z blaszki miedzianej stożkową tulejkę aby wszystko dobrze pasowało do siebie. Na tym wynalazku przejechałem już ponad 200tyś km i dwa lub trzy razy zmieniałem oby dwa przeguby, nie są one drogie a przy mojej jeździe żaden samochód dłużej i tak by tego nie wytrzymał. | Skomentuj |
|
pieprzu (Eks-klubowicz) Posiadam dwa nissany cherry
1) Model N-10 1982. 1.3.GL. 3 drzwiowy(czerwony). i 2) Model N-12 1983 1.3.GL 5 drzwiowy (Srebrny metalik) dodano: 2003-07-27 | Zamiennik klocków hamulcowcyh z zastawy | Co dwa lata wymieniam okładziny hamulcowe.
Do przodu kupuję oryginalne klocki a do tyłu przekuwam okładziny z zastawki na dziesięć nitów miedzianych i podklejonych klejem distal (zdaje to egzamin na piątkę). | Skomentuj |
|
pieprzu (Eks-klubowicz) Posiadam dwa nissany cherry
1) Model N-10 1982. 1.3.GL. 3 drzwiowy(czerwony). i 2) Model N-12 1983 1.3.GL 5 drzwiowy (Srebrny metalik) dodano: 2003-07-27 | Sprężyny i amortyzatory | Po sześciu latach zostały wyrobione sprężyny i nie w zbyt dobrym stanie amortyzatory tylne.
Już wtedy każdy sklep był chętny mi je ściągnąć ale znowu cena mi nie odpowiadała. Ratunek znalazłem znowu w skodzie, za nowy komplet tylko 76zł, były troszeczkę dłuższe i miały więcej zwojów ale się upchały, amortyzatory kupiłem nowe po 100zł sztuka. | Zobacz komentarze |
|
pieprzu (Eks-klubowicz) Posiadam dwa nissany cherry
1) Model N-10 1982. 1.3.GL. 3 drzwiowy(czerwony). i 2) Model N-12 1983 1.3.GL 5 drzwiowy (Srebrny metalik) dodano: 2003-07-27 | Jak najlepiej przygotować podwozie do remontu? | Spód najlepiej odbijać dłutkiem pneumatycznym pod niskim ciśnieniem 3.5 do 4 at.
Idzie jak elektryczną golarką po włosach :-) | Skomentuj |
|
pieprzu (Eks-klubowicz) Posiadam dwa nissany cherry
1) Model N-10 1982. 1.3.GL. 3 drzwiowy(czerwony). i 2) Model N-12 1983 1.3.GL 5 drzwiowy (Srebrny metalik) dodano: 2003-07-27 | Tłumiki - zamienniki | Ponad dwa lata temu musiałem wymienić układ wydechowy czego nie mogę przeboleć bo był fabrycznie zrobiony z dobrego materiału i potrafił wytrzymać nawet kilkanaście lat.
W sklepie oglądałem nowiutki układ wydechowy za 400zł, ale się nie skusiłem bo był ze zwykłej blachy, do innych samochodów też wszystko było zrobione na jedno kopyto.
Dlatego kupiłem dwa główne tłumiki od poloneza dostawczego za 25zł sztuka i przy pomocy palnika przystosowałem je do wisienki. | Skomentuj |
|
pieprzu (Eks-klubowicz) Posiadam dwa nissany cherry
1) Model N-10 1982. 1.3.GL. 3 drzwiowy(czerwony). i 2) Model N-12 1983 1.3.GL 5 drzwiowy (Srebrny metalik) dodano: 2003-07-27 | Cynowanie podwozia | Ja swoje progi a w właściwie cały spód cynowałem a nie cynkowałem.Zrobiłem to w ten sposób, że najpierw za pomocą dużego dłuta pozbyłem się grubej konserwacji i lakieru. To, co zostało nie doczyszczone opaliłem palnikiem na propan-butan i zdarłem ręczną szczotką drucianą do czystej blachy. Na koniec założyłem okrągłą szczotkę drucianą na szlifierkę kątową ( fleksa) i jeszcze raz wszystko dopieściłem. Po takim zabiegu blacho lśniła jak nowa. Następnie przemyłem ją zdobycznym kwasem i za pomocą tego samego palnika podgrzewałem blachę do takiej temperatury, aby rozpuściła się na niej cyna. Praktycznie dużo cyny nie zużyłem, bo rozpływa się ona cienką warstwą po całej powierzchni. Na koniec przed położeniem mini, dla lepszej przyczepności cynę leciutko matowałem papierem ściernym.
Uwaga!
Z palnikiem ostrożnie, aby nie przegrzać blachy(może się odkształcić).
Druciak do fleksa przerobiłem z druciaka kątowego do wiertarki, ale z tym trzeba pracować bardzo ostrożnie. Daje on ostrego kopa i jest trochę niebezpieczny, ale za to efekt jest identyczny jak przy piaskowaniu. Trzeba się tylko grubo ubrać, aby przypadkowo oderwane druty nie wbiły się w ciało. Okulary i rękawice obowiązkowo.
Na zakończenie ciekawostka ?. Próbkę blachy ocynowanej trzymam prawie od dwóch lat w słoiku z wodą, nie ma śladu rdzy. | Zobacz komentarze |
|
panda (Eks-klubowicz) nissan cherry 1.3 benzyna 5dzwiowy dodano: 2003-11-09 | hamulce tylnie bebnowe okladziny oraz cylinderki | w moim nissanie zauwazylem przeciek cylinderkow tylnich wiec udalem sie do sklepu cena byla bardzo wygurowana wiec kupilem od malucha podszlifowalem tylko czesc w kturej jest on zamocowany kupilem okladziny wziolem ja na klej distal i trzymaja do dzis koszt tej naprawy na tylnie dwa kola wyniusl mnie 40 zl a za 40 zl niekupil bym zapewne cylinderka | Zobacz komentarze |
|
n3o_g3o (Sympatyk) Nissan Cherry 1,3 N12 Specjal dodano: 2004-06-28 | amortyzatory i spreżyny | ostatnio troszku pokombinowalem z zawieszeniem naprawde wisienkia obniżona ladniej sie prezentuje wstawilem po 1 dystanie na jedno koło do tego nowe sprężyny koszt podrubek około 60zł gumy do obniżenia około 50zł i amorki ZAX-a po 122zł sztuka naprawde teraz autko wygląda ladniej | Zobacz komentarze |
|
Traper (Eks-klubowicz) N-12 dodano: 2004-10-26 | Tuleje wahaczy tył. | Osobiście tego nie wymieniałem, ale poprzedni właścieciel w mojej wiesience kiedy poszukiwał tulej do wahaczy tylnych, "wykukał", że pasują od Seicento i takie mam założone. Osobiście tego nie sprawdzałem, bo nie znam Seicento od strony podwozia, ale gdyby ktoś poszukiwał warto sprawdzić. | Skomentuj |
|
Grzegorz (Eks-klubowicz) Nissan Cherry N12 dodano: 2005-01-27 | amortyzartor tył | amortyzator tylni pasuje od poloneza wystarczy tylko zeszlifować dolne mocowanie (w polonezie jest szersze ) ja założyłem rok temu i jest OK | Skomentuj |
|
sebastian1955 (Eks-klubowicz) nissan datsun cherry n 12 1.3 GL dodano: 2005-04-10 | |